Gammalt blir nytt

Jag försöker att inte köpa så mycket nytt. Just den här veckan har jag misslyckats ganska mycket då jag har köpt tre lampor och två ramar. MEN jag försöker att inte kasta det jag har utan hitta nya ställen eller så till dem.

En tid nu har jag varit trött på våra sänglampor och tyckt de egentligen inte passar i vårt sovrum. Jag har även efter snart 18.5 år tröttnat på vårt sovrum i stort. Eller i allafall färgen. Så jag har hängt en del på Pinterest för att få inspiration. Då såg jag att svarta lampor är ju mycket snyggare än silverfärgade. Började kolla på olika heminredningsbutiker efter nya lampor i svart. Tills jag kom på att jag kunde testa att byta färg på de vi redan har.

Så jag drog till Biltema och köpte matt svart sprayfärg och gjorde slag i saken. Och voila! Helt plötsligt fick vi lampor som känns mycket finare och passar mycket bättre in i vårt rum. Jag passade även på att spraya två ramar som var vit respektive silver innan. Det blev SÅ bra! Bilderna kom fram mycket mer med svart ram än med de andra färgerna. Så nöjd med mig själv!

Återbruk är grejen! Kolla hur det blev!

Lämna en kommentar