Mens

Fick ett infall igår på Apoteket. Jag har mens och är fruktansvärt trött på allt blödande. Så jag köpte en menskopp. Just nu går jag på medicinsk yoga och då kan man inte göra vissa övningar pga att man har mens. Det beror på att man inte vill störa flödet. Då tänkte jag att en menskopp måste ju vara det ultimata redskapet då. Så jag köpte en kopp. Och jisses vad bra den är! Så smidigt! Men tömmer den var 12:e timme (eller oftare om det behövs såklart)thats it. Jag kommer aldrig mer ha bindor eller tamponger. Det är ju förutom att det är suveränt för mig själv väldigt bra för miljön och ekonomin! 

Detta var ett inlägg jag inte trodde jag skulle skriva. Trevligt att överraska sig själv ibland!  

Kommentera

