Ångestandning

Första veckan med 50% är över. Planen var att börja med att fotografera hus. Saker som inte pratar eller tar energi från mig. Måndag-onsdag skulle jag göra det. Sedan torsdag-fredag skulle jag börja ta ”vanliga” jobb. Mailade ut på torsdagen att jag var ledig men bara tog jobb som innefattade stillbilder. Jag skrev att jag var mån om att börja med små steg.

3 timmar senare sitter jag i en taxi på väg ut till Tensta för att det brann i ett flerfamiljshus. Förberedde mig för att sända live på Facebook, jobba med stillbilder till webben samt ta bilder till printen(tidningen). Jag började skratta högt i taxin. Kunde inte göra annat. Så långt från små steg som det kunde bli! Men det gick bra. Det var roligt! Det är exakt såna där grejer jag älskar. När det går fort och jag får jobba mycket. Jag kände mig inte ens stressad när jag jobbade på platsen. Jag kände mig bara så himla stark av det. Att jag fixade det.

När jag kom hem var jag dock helt slut. Orkade bara ligga i soffan på kvällen. Orkade knappt laga mat. Men idag kände jag mig hyfsat pigg igen. Fick dock erfara ikväll att det är en vääääldigt tunn linje att balansera på.  Jag hade bokat mig på zumba och jag var trött. Men inte helt slut. Trodde jag. Jag överlade och kom fram till att jag orkade. Åkte dit, men efter halva passet var jag så slut att jag var nära att kräkas. Så istället för att bita ihop som jag hade gjort annars avbröt jag passet. Gick ut och lade mig och ångestandades på golvet utanför. Efter 5-10 minuter hade illamåendet gått över. Efter det har jag och Keiru legat och kollat på film i soffan och ätit godis.

Jag klarade av den här första veckan med 50%. Men jag inser att det tog mer än vad det kändes som. Måste var väldigt försiktig och spara med min energipott. Måste tänka på det hela tiden.

Kommentera

