Magen 

on

Alla som känner mig vet att min mage är en historia för sig. Ofta magont så att jag inte kan stå upp. Ofta magont som gör att jag MÅSTE sova. Den senaste tiden innan sjukskrivningen var jag däckad en gång i veckan. Innan det iallafall var annan eller tredje vecka åtminstone det sista året. Kan ni gissa hur många gånger jag legat däckad i magsmärtor sedan jag gick hem från jobbet i mitten av november? Noll. Noll gånger har jag haft ont i magen. Jag som inte trodde det hade med stress att göra. Som trodde det berodde på maten. 41 år och förstår inte vad ens egen kropp skriker… Klyschan stämmer; man lär så länge man lever. 

Kommentera

