Vad behöver jag?

on

Jag mår bättre. Tänker tillbaka i november och kan knappt förstå hur jag orkade röra mig framåt. Det är en massa blurr när jag försöker komma ihåg. Jag var så trött. Vansinnigt trött. 

Svårigheten nu är att inte köra på i samma takt. Att öka antalet saker jag kan göra sakta. För bara för jag mår bättre så innebär det ju inte alls att jag orkar lika mycket som jag ”borde”. Det kan lätt bli bakslag. Och de är mer jobbiga psykiskt än fysiskt. Så. Måste ta det försiktigt. En krävande sak om dagen. Krävande kan vara att passa en läkartid eller åka pendeltåg. Passa tider är ett aber. Blir oerhört lätt stressad av det. Små steg. Var snäll mot mig själv. Vad behöver jag? Vad vill jag? Vad känner jag? Hela tiden komma ihåg det.

Dagens bild

Kommentera

