Jag lever

on

Ibland är livet inte alls kul. Eller behagligt. Det kan vara ganska jobbigt. Det är då jag tänker på det. Att jag iaf får leva det. Och att alla jobbiga känslor är det som gör livet till mitt liv. Det är det som gör att jag känner av livet. Ilska, rädsla, sorg, lycka. Alla de känslorna är ju faktiskt livet. Av dem växer jag för det är ju faktiskt genom dem jag lär mig mer och blir klokare. 

Alla har inte sån tur. Alla får inte bråka med sina barn om träningar och när man ska sluta spela tv-spel. Inte känna rädslor som gör att världen svajar. Inte få känna den där varma varma känslan djupt djupt inne i mitten av kroppen som sprider sig ut i resten av kroppen när man tittar på sitt barn och ser att det mår bra. Inte känna den bubbliga lyckan när man skrattar så man gråter.

Det är en förmån att få vara ledsen, arg, glad, nyfiken, irriterad.

Det gäller bara att komma ihåg det då och då. 

Kommentera

