Hej då Tomten

Näe hörrni. Jag vill inte att julen ska ta slut. Jag vill verkligen inte det. Ändå fick jag ge mig igår i kampen mot den barrande granen. Den var så ståtlig och fin, men den klarade inte veckan vi var borta. Den dog helt enkelt. Så igår klädde jag av den och lade ner de fina tomtarna med stor kärlek i jullådan. Tack och hej julgrejorna för den här gången.

Jag kunde dock inte ta bort allt. Alla adventsprydnaderna fick vara kvar. Jag älskar ju det varma ljus de strålar ut i rummen. De får vara kvar till i helgen åtminstone. Julen gick så fort i år. Tror det beror på allt som hände med pappa. Att jag, mitt hjärta och min hjärna inte fick ledigt. Att det istället fick gå på högvarv där ett tag. Julaftonen var väldigt fin, men sedan var det liksom över. Juldagen besökte vi pappa på och sedan drog vi på skidsemester en vecka. Och sedan började jobbet igen. Jag hann inte njuta av julgranen och julen. Swosch var den förbi. Hade jag bara tagit ngr dagar ledigt till hade jag kanske känt annorlunda. Men förra veckan var som att bli överkörd av en lastbil. I fredags kände jag mig som en zombie. Igår kom jag aldrig ur onepicen. Jag låg bara i soffan och hasade mig runt i huset. Och kollade på julgranens tindrande ljus och lyssnade på barren som föll ner på golvet ett efter ett.

Nu ligger jag på soffan och dricker glögg. Tänker jag fortsätta med ett bra tag till. Sådetså.

Kommentera

