När jag blir ett med skogen

Jag hörde ett reportage på radion om mindfullness. Att det är otroligt effektivt mot stress. Jag har aldrig testat, men kanske borde.

Men jag har en egen variant av det. Tror jag. Jag känner mig som ngn i Jordskott dock. Det funkar bäst i skogen, men det funkar även var som helst bara jag får vara lite i fred. Första gången jag gjorde det var i skogen. Jag ställde mig under de höga granarnas kronor och sträckte ut händerna ner mot marken. Blundade och jag kände hur ny energi fyllde hela mig. Som en strömmande känsla visualiserade jag den när jag blundade. Efter bara en liten stund öppnade jag ögonen och kände mig fyllde med ny energi. Jag har testat att göra det flera gånger fast inte i skogen när jag känt mig ur balans eller stressa eller trött. Så fort jag blundar och andas genom näsan är jag där i skogen igen. Känner all god energi som tankas in i min kropp. Jag har inte berättat för ngn för jag inser att det inte låter klokt. Men oavsett funkar det för mig. Och det är huvudsaken.

Så om ni ser mig idag i skogen, stå helt stilla, så vet ni vad jag gör.

Nu fick ni veta en hemlighet. 

 

Kommentera

