Idag firar jag mig själv

on

Idag ska jag korka upp en liten flaska skumpa. För idag är det 40 år sedan jag kom till Sverige. Kom till dessa fantastiska människor som längtade efter mig och som har älskat mig innan de såg mig den där kalla kalla dagen på Arlanda. Min fina mamma och pappa. De gav mig ett nytt liv den där dagen. De gav mig skogen, mossan, sjön, den lilla byn, trygghet, oändlig kärlek, självförtroende, styrka, empati, en stabil självkänsla. De gav mig allt. Jag blev jag. Jag fick ett nytt liv, ett jag inte blev född till men som jag fick när jag var 8 veckor gammal. 

Det tänker jag fira ikväll. Med skumpa. Hipphipp hurra för mig idag! (Och för min tvillingsyrra såklart!)

Kommentera

