En styrka att våga vara själv

Jag är en ensamvarg. Eller jag gillar inte att haka på folk bara för att jag inte ska vara ensam. Bara för att. Jag behöver inte ha sällskap för att gå och fylla på vatten. Jag måste inte äta med kollegor hela tiden. Det är skönt att vara ensam. Det är helt okej. Jag tror det beror på att jag var ensambarn. Är van med att leka själv. Tycker det till och med är skönt att inte vara fler hela tiden. För mig innebär det en styrka att inte hela tiden känna ett behov av att hela tiden umgås. På jobbet kan det bli lite dagisstämning där man tvingas in i en grupp där folk hetsleker med varandra fast man egentligen bara längtar till att få komma hem och leka själv. Men vi är olika. Just nu längtar jag till semestern. Där all social hets är långt bakom mig. Där jag får vara själv med min egenvalda flock. Det ska bli obeskrivligt skönt.

Kommentera

