Halloween

on

För två år sedan var vi i London hos A och firade halloween med henne och hennes barn. Det var helt fantastiskt! Gata upp och gata ner var fyllda av fantasifulla husutklädnader och pumpor. Hade man en pumpa utanför så var det okej att plinga på. Hade godiset tagit slut så satte man ut en skylt. Aldrig har halloween varit så rolig. Jag tror det var då jag blev halloween-frälst på riktigt.  

Förra året var vi i NY, jag och mannen. Han fyllde 40 och resan var min present till honom. Det var också helt fantastiskt att se alla utklädda människor som knallade omkring på gatorna. Ghostbusters, Pokémon, vampyrer och superhjältar. Sjukt seriöst. I år är vi med kusinerna och firade halloween. Inte alls samma drag här fast vi gjorde vårt bästa. Gravsten utanför huset, ett blinkande skelett, pumpor, spindelnät…. Men att gå med kusinerna slog nog det mesta för barnen. 

  I år åkte vi även till kyrkogården och tände ett ljus i minneslunden för A, som lämnade oss alltför tidigt och som vi kommer sakna så länge vi lever. Vi stod länge och höll om varandra,  Inti och jag, när vi tänt ljuset. Jag har fortfarande svårt att verkligen förstå att A är borta. Jag kommer nog kanske aldrig vilja förstå det. 

Ser på Twitter att folk inte tycker halloween borde firas. Att det är att skymma undan alla helgons dag. Jag tycker det går utmärkt att göra båda. Det lyckades vi med idag.

  Vi klämde även in ett fackeltåg för mångfald och även ett långt zumbapass. Tror jag kommer sova ovaggad ikväll. Det gjorde barnen  i allafall. 

Kommentera

