Jordskott

on

I fredags när jag kom hem var det fortfarande sommartid och ljust. Jag bara kände hur mycket mitt huvud och min kropp skrek efter skogen. Dofterna, ljuden av löven, den mjuka marken under fötterna. Jag valde bort att storhandla. Jag valde mig. Jag valde att försöka hela min stressade och lite trasiga kropp och knopp. Att bara stå där i skymningen och se ljuset som når de översta guldglimmrande löven, lyssna på trädens knakande sus var som ett helande bad. Jag kunde nästan känna hur batteriet laddades med energi igen. Känna kraften från jorden gå genom mina fingrar upp genom hela kroppen. Den stunden levde jag på hela helgen. Nu längtar jag dit igen. Till ensamheten, tystnaden och dofterna. Måste göra det igen. Snart. 

Kommentera

