Gurra G

on

Jag har jobbat länge som plåtis. I år är det faktiskt 19 år när jag räknar efter. Spannet på jobb är hyfsat stort. Allt från katter i träd till statsministrar brukar jag säga. Jag vågar inte tänka på hur många jobb jag gjort. Än mindre hur många bilder jag tagit. Miljontals borde det rimligtvis vara med tanke på att jag igår kastade över 21 000 bilder från tidsperioden maj till augusti… Skitsamma. Vad jag vill komma till är att vissa jobb är roligare än de flesta. Som det här jag gjorde f ngr veckor sedan. Gurra G. Att få träffa honom var fantastiskt roligt. När jag var ung var ju Just D inne i sin största fas i Sverige. Jag älskade dem och kunde väldigt många av deras låtar. Så när de kom till Parken i Norrköping var det självklart att åka dit. Jag skrek mig hes till deras låtar och stod längst fram. Att få träffa honom såhär 20+ år senare var så kul. Mycket för att Gustave är en så skön personlighet, soft, smart och tar tydlig ställning mot rasism på Twitter. Plus att jag har en distans till Just D och mig själv i relationen till dem. Att göra ett jobb med Thåström skulle aldrig funka. Ni fattar. Men att få träffa Gurra G på hans favvohak på Söder gör mig fortfarande glad fast det snart är tre veckor senare. Mer såna här jobb tack! 

Kommentera

