Att inte alltid vara på topp

Vi hade som tradition att vara med i en mixcup(fotbollscup med blandade lag)i den lilla byn norr om Dalälven. Vi var med en fyra-fem år innan Inti kom. Mixcupen spelas alltid denna helg, dvs den första helgen efter 1 maj. Året jag fick Inti 2004 var jag inte med(Inti är född precis 8 veckor innan)men jag var med två-tre timmar på festen på baren för då son han. Då kom det fram en tjej och frågade varför jag inte var med det året. Jag berättade att jag precis fått barn.

”Ja, man kan ju inte alltid ligga på topp…” svarade hon och vände sig om och gick.
Det var nog en av de konstigaste kommentarer/reaktioner jag fått på att jag blivit mamma. Men som sagt var så kan man ju inte alltid ligga på topp. Inti fick feber igår och har legat som en kamin mot mig hela natten. Så idag är jag inte heller på topp. Men men.

En reaktion på ”Att inte alltid vara på topp

Lämna en kommentar